2013-09-09

Vill du vara min modell i tidningen MåBra?


Jag har något så roligt att berätta här på bloggen idag! Jag har fått mitt allra första modereportage för tidningen MåBra. Jag ska stajla tre vanliga kvinnor så att de är snyggt och ledigt klädda på ett sätt som passar deras ålder.

Jag söker nu tre kvinnor i åldrarna 40, 50 och 60 som vill bli stajlade av mig. Pigga, aktiva tjejer med glimten i ögat som skulle tycka att det vore skoj att vara modell för en dag. Fotograferingen sker i Helsingborg, en vardag i månadsskiftet september-oktober. Bilderna publiceras sedan i tidningen MåBra i början av nästa år.

Viktigt att veta!
Jag söker personer med klädstorlek 36 eller S. Den här gången kommer jag nämligen att låna kläder från butikernas provkollektioner för våren 2014 och de kommer bara i en enda storlek. Med andra ord måste den som söker dra ganska små storlekar.


Man behöver ingen tidigare erfarenhet av att vara modell. Fast det är viktigt att man gillar att bli fotograferad och att man känner sig bekväm i situationen. Det är ju också viktigt att man kan vara ledig från sitt jobb den dag som vi bokar och att man kan resa till Helsingborg.


Så nu undrar jag om du eller eller någon som du känner (mamma, syster eller väninna) skulle vilja vara med i detta modereportaget? Jag lovar att det kommer att bli en upplevelse och en väldigt roligt dag!

Så här ansöker du:
Skicka ett mejl märkt "Modell MåBra" till mig på adressen fragakatarina@gmail.com senast söndagen den 15 september. Skriv lite kort om dig själv, din ålder och bifoga en bild.

Frågor eller funderingar kan vi ta här i kommentarsfältet nedan så får så många som möjligt svar på frågor.

5 kommentarer:

  1. Åh, så väldigt roligt! Det hade jag så gärna velat vara med på. Kommer du att göra det fler gånger? Vänligen //Fel storlek :-(

    SvaraRadera
  2. Det här låter som något för mig även om tiden kanske blir svår att få till. Ett mail kommer genast!
    /Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra. Jag kollar genast mailboxen. :-)

      Radera
  3. Vilket roligt projekt, det ser jag fram mot att läsa. Grattis!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Nu har jag skickat in ett mail gällande modell till Må Bra! Allt gott! // Annika

    SvaraRadera